Thursday, November 21, 2013

A S S Y A H I D A H M A D A M M A R

SalamAlaik, Assyahid Ahmad Ammar adalah seorang pemuda yang berusia 20 tahun dan sebelum saat saat akhir dia dijemput, dia telah menghabiskan masanya dengan mencari redha Allah.

Lately, wall penuh dengan cerita Ahmad Ammar, ku cari masa lapang untuk melihat video mengenainya. Malam tadi, ku curi sedikit masa memberi tumpuan pada visual Ahmad Ammar. Allah !! Kisah Ahmad Ammar memberi tamparan besar padaku seterusnya ibarat tempelak dari Allah buatku.

17 tahun Allah pinjamkan segala kepunyaanNya buatku, segala nikmat yang besar tanpa aku memintanya, sepintas lalu aku muhasabah diri yang tidak pernah sedikiitku korban kan masa untuk memperjuangkan agamaNya. Sungguh aku hamba yang leka.

Seandainya Allah ingin menjemput aku seawal usia ammar, aku masih belum yakin yang aku bisa sepertinya. Lisan ini selalu memperkatakan soal perjuangan dan syahid fi sabilillah. tetapi, aku sendiri tidak berusaha untuk menggapainya.

Ya Allah, jangan kau aku, jangan kau jemput umi dan abahku juga keluargaku disaat syurga itu benar benar terjamin buat kami ya Allah, kami lemah, kami leka dan kami tidak berdaya menggapai syurga dengan usaha kami sendiri. Maka kau rahmatilah kami, berrikanlah tempat tempat kami disisiMu dan kekasihMu . Amiin

No comments: