Tuesday, November 19, 2013

DEEP



Persoalan demi persoalan sering timbul dikalangan kita, dan genjala couple ini sudah menjadi kebiasaan buat masyarakat kita meskipun yang berpurdah mahupon berserban *oppss, its REALITY.

Tetapi, perlu diingatkan bukanlah salah seban ataupun niqab itu, kesucian kedua dua amalan sunnah ini tetap mulia.

ISLAM ITU SEMPURNA, TETAPI MUSLIM ITU TIDAK SEMPURNA.NESCAYA SALAHKAN MUSLIM DAN BUKAN ISLAM

Pemasalahan couple ini menular luas dan sering tidak diendahkan orang majoriti masyarakat kita samaada yang sudah tahu mengenai tegahan mahupon yang masih jahil. Berdasarkan firman Allah :

Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan).

Berdasarkan ayat ini, pasti masih menimbulkan persoalan "Apa kaitan dengan zina? Tak pernah jumpa pun, sms dan calling calling je" .Disini saya nak menegaskan jangan ingat zina itu hanya terletak pada zina faraj semata mata. kerana zina terbahahgi kepada :

ZINA MATA, ZINA HATI,ZINA TELINGA DAN ZINA YANG SEBENAR-BENAR ZINA.

Check kembali, adakah kita bercouple dalam keadaan tidak saling merindu dan mencintai *eh eh, soalan apa aku ni?.Never mind KEEP CALM AND ASK YOURSELF. jika ya adakah ia mengganggu atau melebihi cinta kita kepada Allah dan Rasululluh?

"saya lebih sayang Allah dan Rasulullah lebih dari BF saya"

Oh really? ask yourself pernahkah kita korbankan masa buat Allah dan yakinkah kita yang kita tak pernah terlalai menunaikan syariat Allah seperti solat kerana lebih mengutamakan kekasih kita. 

JIKA KITA INGIN MENGETAHUI DI MANA TEMPAT KITA DI SISI ALLAH DAN RASULULLAH.TANYA DIRI SENDIRI, DIMANA TEMPAT ALLAH DAN RASULULLAH DI HATI KITA.

kembali ke persoalan asal, WUJUDKAH ISLAMIC COUPLE di dalam islam? ABSOLUTELY!! . iaitu couple yang menyalurkan fitrah mereka sejajar dengan syariat Allah. Bagaimana? BERNIKAH LAHH

No comments: